We zijn zo vrolijk!! - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Monique Chompff - WaarBenJij.nu We zijn zo vrolijk!! - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Monique Chompff - WaarBenJij.nu

We zijn zo vrolijk!!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

19 Juli 2009 | Nederland, Hoensbroek

Nou, hier zijn we weer! Nou ja, we.............ik alweer, John is een beetje lui aan het worden met zijn blog! Ooojee, dit wordt heibel in huize Chompff als hij dit leest.

Zoals jullie weten hebben we een paar weken geleden onze nieuwe fietsen bestelt. Direct onze oude fietsen op internet gezet en geloof het of niet, de fiets van John was na 2 dagen al opgehaald, en de mijne heb ik 2 dagen later meegenomen naar mijn werk en verkocht aan een collega. Supergoed natuurlijk, dat we ze verkocht hadden. Als we nu wel de nieuwe fietsen maar op tijd krijgen! Evers cycling, de zaak waar we ze bestelt hebben, heeft ons beloofd dat we ze ruim voor onze vakantie krijgen. Dus ja, meer als daarvan uitgaan kan je dus niet. Maar ik moet zeggen, we ( nou ja,ikke!)hebben wel eens gedacht, wat als dat niet zo is, dan hebben we een groot probleem.

Na twee weken heb ik voorzichtig Evers gebeld met de vraag hoever het stond met onze fietsjes. Paniek bij mij.............ik kreeg te horen dat de fietsen nog niet eens binnen waren bij hun. Nu toch wel echt buikpijn aan het krijgen.

Maar paniek voor niets. Dinsdagavond kregen we telefoon dat ze binnen waren en dat twee man sterk de hele dag onze fietsen op maat en klaar hebben gemaakt!! Ik kon wel een vreugdedansje doen. ( heb ik stiekum ook gedaan). Donderdagavond om 18.00 konden we ze komen ophalen.

Mijn lieve vader heeft ons gebracht zodat we lekker terug naar huis konden fietsen. Wel met het fietsenrek voor de zekerheid achterop, ja want als het eens regende, dan gingen we fijn met de auto...............het moet tenslotte we leuk blijven he!!
Maar het weer was lekker zonnig, dus naar huis gefiets. Wat waren wij blij..............net kleine kinderen die een speeltje hebben gekregen.

We wilden eigenlijk dit weekend nog een weekendje weg met de tent, om de fiets te testen met bagage, maar omdat het weer niet echt meezat, hebben we dat niet gedaan. Wel zijn we natuurlijk gaan fietsen, dus hup de regenpakken in de tas en vertrokken.

Zaterdag 45 km in duitsland, en zondag zijn we naar koningsbosch, maria-hoop en toen weer naar huis gefiets, ongeveer 65 km.
Ik moet zeggen we hebben geluk gehad met het weer, om ons heen onheilspellende wolken, maar niet nat geworden. Misschien fietsen we wel zo hard met de santos dat we het niet eens gemerkt hebben, hahaha.

Wel heb ik constant ruzie gehad met de wind, ik kan daar niet mee om gaan, ik trap me het licht uit de ogen ( ja, ondanks mijn santos!!) en als ik dan naar John kijk, die fiets zo relax, tenminste zo lijkt dat.

Geef me regen, kou, zon of hitte, daar kan ik wel mee omgaan, maar wind daar wordt ik heeeeeeeeeel erg kregelig van!
We moeten zeggen dat onze fietsen echt heerlijk fietsen, wat een genot om niet bij elke trap die je zet ongeveer 30% energie de grond in te trappen door alle veringen die we voorheen hadden. Maar geen veringen, zoals we nu hebben heeft ook wel een nadeel, je voelt wel elk hobbeltje, maar na mate we fietsen wennen we hier ook weer aan.

Conclusie................het was een investering, maar wel een goede. We hebben wel 100x tegen elkaar gezegd............wat fiets dit toch lekker................eens kijken of we dit ook nog zeggen tijdens onze tocht van 1300 km!!!!!!

WE ZIJN ZO VROLIJK, ZO VROLIJK, ZO VROLIJK WAS IK NOOIT!! ( Nee dat laatste is gelogen, maar vind ik wel leuk om te zingen!!!)

Tot de volgende keer.

Monique :-)

ps. foto's van onze investering staan weer op picasa

http://picasaweb.google.nl/moniqueenjohn1/EersteRitOpOnzeNieuweSantosTravelmaster26Alu#

  • 19 Juli 2009 - 20:05

    Mam:

    Ik wist niet dat ik een dochter had die zo leuk kan schrijven,geniet maar lekker van jullie nieuwe aanwinst.

  • 19 Juli 2009 - 20:06

    Mam:

    Leuke foto,s

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoensbroek

Fietsen van Tsjechie naar huis

Recente Reisverslagen:

17 Oktober 2009

Eindbestemming bereikt!

14 September 2009

Een Mega-Camping!

09 September 2009

Als Kampers op de camping!

07 September 2009

Linedancers!

05 September 2009

Een luxe Kingsize Bed
Monique

Wij zijn verhuisd naar http://cyclingwhatelse.blogspot.com See you there!!

Actief sinds 26 Maart 2009
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 21972

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2009 - 24 Augustus 2009

Fietsen van Tsjechie naar huis

30 November -0001 - 30 November -0001

Dagdromen en mijmeringen!!

Landen bezocht: